“MyTrustO bood een uitweg“
Josiane en Benny hadden jarenlang een eigen zaak. Na een onvrijwillige stopzetting kwamen ze in de problemen. MyTrustO zorgde voor licht aan het einde van de tunnel en maakte een eind aan een lange lijdensweg. Het koppel is twee jaar later schuldenvrij.
Faillissement geen optie toen de zaak van Josiane en Benny onvrijwillig werd stopgezet: ze hadden enkele persoonlijke borgstellingen getekend. “Zowel privé als zakelijk stond het water ons aan de lippen”, vertelt Benny. “De deurwaarders bleven komen, en we hadden geen enkele ademruimte om een constructieve schuldenaanpak te organiseren.”
Torenhoge kosten
“De schuldeisers die het eerst met een deurwaarder kwamen aankloppen voor beslagname werden betaald, de anderen moesten noodgedwongen wachten”, gaat Benny verder. “In plaats van elke schuldeiser in de mate van het mogelijke af te betalen, werden sommigen dus helemaal niet betaald. Dat leidde op zijn beurt tot torenhoge kosten en interesten. De situatie was uitzichtloos, we waren helemaal ten einde raad.”
MyTrusto bood een uitweg
Dyzo, de vzw die zelfstandigen in moeilijkheden helpt, raadde Josiane en Benny aan om contact op te nemen met MyTrustO. “We belden naar MyTrustO en twee dagen later konden met ons volledig dossier langsgaan”, zegt Josiane.“Dat bezoek was een keerpunt. Na een lange zoektocht waar geen einde aan leek te komen, hadden we eindelijk uitzicht op een oplossing. We werden heel vriendelijk en begripvol ontvangen. Dat was een opluchting na de dreigende toon van de schuldeisers en deurwaarders.”
Akkoord van de schuldeisers
“De mensen van MyTrustO brachten de situatie open en eerlijk in kaart”, vult Benny aan. “Na onze afspraak hadden we meteen een overeenkomst. De afbetalingen waren heel zwaar, maar de situatie was dan ook serieus. We waren vastberaden om uit de put te raken, dus we gingen akkoord met het afbetalingsplan. Zolang we de lawine van brieven konden stoppen. MyTrustO haalde alles uit de kast om de schuldeisers te overtuigen. Op één uitzondering na hebben ze met alle schuldeisers een akkoord bereikt.”
Na twee jaar schuldenvrij
Twee jaar later is het dossier afgesloten, en zijn de schulden verleden tijd. “MyTrustO was onze redder in nood”, zegt Josiane. “We zijn zo tevreden over de hulp die we kregen, dat we er onze missie van gemaakt hebben om MyTrustO in Limburg te promoten. Zo kunnen mensen in dezelfde situatie meteen hun schulden op een goede manier aanpakken, en hoeven ze het niet te laten aanslepen zoals wij deden.”
Wil je net als Josiane en Benny je schulden aanpakken?
Fictieve naam, echt verhaal
Josiane en Benny wilden absoluut hun verhaal doen om mensen in een gelijkaardige situatie te helpen. Om begrijpelijke redenen vroegen ze wel om anoniem te blijven. Josiane en Benny zijn dus fictieve namen. Hun verhaal is wel echt.